header bg1

کالای دست دوم

خرید و فروش کالای دست دوم با توجه به نوسانات ارزي و کاهش شدید ریال در کشور در حال افزايش است. در این شرایط افراد بیشتر به دنبال خرید کالاهایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب می‌باشند. لذا بيشتر مشتريان به دنبال خرید کالاهای استوک يا دست دوم هستند كه می‌تواند هزینه‌های آن‌ها را تا مقدار قابل توجهی کاهش بدهد.

مهم‌ترین علت خرید کالاهای استوک يا دست دوم قیمت آن‌ها مي‌باشد. در واقع مي‌توان گفت با خرید کالای مستعمل در هزینه صرفه جويي كرد و نیاز خود را رفع کرد. اختلاف قیمت کالاهای استوک با کالاهای نو بسيار بالا است شايد در کم‌ترین حالت تفاوت یک کالای استوک با نمونه نو خود چند میلیون باشد، در قطعاتي مانند لوازم یدکی دیزل ژنراتور این اختلاف خيلي بیشتر است. همچنين جابه‌جایی، خريد و فروش راحت‌تر كالا، از محاسن دیگر کالاي دست دوم است.

خرید کالای استوک با توجه به وضع امروز کشور و نوسانت ارز و کاهش شدید ارزش ریال در کشور بسیار زیاد شده است. در این شرایط افراد بیشتر به دنبال خرید کالاهایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب می‌باشند. با توجه به این وضع پیش آمده خرید کالاهای استوک می‌تواند هزینه‌ها را مقدار قابل توجهی کاهش بدهد.

خرید کالاهای استوک از مدت‌ها قبل در کشورمان امری عادی و جا افتاده شده است. خرید کالاهای استوک مانند خرید کالاهای دیگر نیز بایدها و نباید هایی دارد. خوب است قبل از دست زدن به هر اقدامی برای خرید کالاهای استوک یا غیره معنای استوک، معایب و مزایای آن را بدانیم. اگر قصد خرید کالای استوک با هر کالای دیگری را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله پیش رو خوب مطالعه کنید.

مزایای خرید کالاهای استوک

اصلی‌ترین دلیل خرید کالاهای استوک و دست دوم سالم در جهان قیمت آن‌ها است. با خرید یک کالای استوک در واقع با پرداخت هزینه کمتر نسبت به مدل نو خدمت یکسانی را دریافت کرده و نیاز خود را رفع کرده اید. اما سوال پیش می‌آید که مگر اختلاف قیمت کالاهای استوک با کالاهای نو چه مقدار است. بهتر است بدانید که در کمترین حالت تفاوت یک کالای استوک با نمونه نو خود چند میلیون می‌باشد.

البته در برخی از وسایل مانند لوازم و قطعات یدکی الکتریکی و مکانیکی دیزل ژنراتور این تفاوت بیشتر است. دیگر مزیت کالاهای استوک در جابه جایی راحت تر آن‌ها با مدل‌های جدید تر آن کالا در آینده است. کالاهای استوک را می‌توان مانند دیگر کالاها به راحتی به فروش رساند و با نمونه‌های به روز تر جایگزین کرد.

فرق کالای استوک با کالای دست دوم چیست؟

کالای استوک یا کالای دست دوم که مدتی (کم یا زیاد) کارکرده است و دچار استهلاک شده متفاوت است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم به دلایل متعدد اقتصادی و تحریمی بازار لوازم استوک رونق گرفته است. معمولا قطعات یدکی حساس و مانند برد کنترل، ایسیو (ECU) جز گران قیمت‌ترین‌ها در این بازار محسوب می‌شوند. این گرانی به دلیل نیاز متداول و روزمره و وابستگی صنعت به آن‌ها می‌باشد.

آیا کالای استوک ارزش خرید دارد یا نه ؟

جواب این پرسش در دست خودتان است. قبلا هم گفتیم که قبل از خرید باید همه جوانب را بررسی کنید و ببینید اصلا نیاز به آن کالا دارید یا نه. همچنین ببینید که آیا آن کالای استوک اصلا با نمونه نو و جدید تر چه مقدار تفاوت دارد. اگر تفاوت اندک بود و توان پرداخت ما به‌التفاوت آن را داشتید قطعا نمونه جدید تر بهتر است. همچنین بر عکس آن اگر نمونه جدید تر از لحاظ کارکرد تفاوت چندانی نداشت و قیمتش هم مقدار زیادی بیشتر بود. خرید کالای استوک پیشنهاد می‌شود. همچنین خرید کالای نو با قیمت بیشتر از فروشگاه‌های معتبر در مقابل خرید کالای استوک از مراکز غیر معتبر بهتر است. در نهایت شما هستین که باید با کسب اطلاعات از طرق مختلف و بررسی همه موارد ببینید که آیا خرید کالای استوک ارزش دارد. یا اینکه ایا نمونه کالای استوک نیاز شمارا برطرف می‌کند یا نمونه بروزتر و نو آن هست که کاربردی تر است. جواب همه این پرسش‌ها در دست خودتان است. پیشنهاد می‌کنیم همه این موارد پیش از خرید هر کالایی چه استوک یا چه نو و دست دوم خوب بررسی کنید.