overhual baner 1

از مهمترین فعالیت‌های شرکت دیزل مارت که وظیفه اصلی در خدمات دیزل ژنراتور را دارد بخش تعمیرات اساسی ( Overhaul ) یا اورهال می‌باشد که در بخشهای مونتاژ، دمونتاژ و بازسازی قطعات و لوازم دیزل ژنراتور فعالیت دارد، تمامی مراحل از جمله تحویل گیری، دمونتاژ، سرویس و شستشو کاری، رنگ آمیزی، بازرسی فنی و مهندسی، تست کنترل کیفی در حین فرآیند، تعمیرات اساسی( Overhaul )، بازسازی قطعات مورد نیاز تعمیرات ( سیلندر ، سرسیلندر ، میل لنگ و… ) مونتاژ مجدد دستگاه و راه اندازی نهایی در این بخش توسط کارشناسان مجرب و متخصص صورت می پذیرد.

مشاوران و متخصصان دیزل مولد نیرو با تکیه بر دانش و تجربه در صنایع مختلف ، با انتقال دانش و تجربیات خود به سازمان ها ، در کنار شما برای تبدیل پروژه تعمیرات اساسی به یک پروژه موفق خواهند بود.

overhual baner 9

تعریف تعمیرات اساسی یا Overhaul، این است که قبل از رسیدن دستگاه به یک حالت معین از آسیب جدی ، شکست یا خرابی انجام می‏گیرد. اگر برنامه استفاده از دیزل ژنراتور در طول دوران بکارگیری برای سازمان مشخص باشد می‏توان ادعا کرد که بازسازی یا تعمیرات اساسی ( Overhaul ) ، یک فعالیت قابل پیش‏ بینی است و نقش پیشگیری از آسیب جدی دستگاه را ایفاء می‏کند. در واقع تعمیرات اساسی یا Overhaul بمعنی تعمیرات کامل کوچکترین و یا بزرگترین قطعات و لوازم مکانیکی ، الکتریکی ، الکترونیکی و کنترلی در دیزل ژنراتور می‌باشد.

overhual baner 5

تعمیرات اساسی ( Overhaul ) را معمولاً افراد متخصص و با تجربه به دلیل پیچیدگی و متنوع بودن دیزل ژنراتورها با توجه به استانداردهای شرکت سازنده انجام می‌دهند و به همین جهت برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید از نیروهای متخصص مکانیک، الکتریک، الکترونیک و کنترل استفاده کرد

overhual baner 2 2

تعدادی از مشکلاتی که در اجرای سنتی تعميرات اساسی ( Overhaul ) در گذشته وجود داشت به شرح ذيل می‌باشد:

  1. در دوره های قبل، در سرویس بودن دیزل ژنراتورها هیچگونه سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه وجود نداشت و تجهیزات اغلب پس از خرابی و از کار افتادگی تحت تعمیر قرار می گرفتند، تفکر حاکم بر واحد نت و برنامه ریزان نیز سازماندهی امور  بعد از خرابی بود.
  2. تنظیم شدن برنامه ریزی بر اساس گروه های کاری باعث مشکلاتی در موارد مشترک، شده بود. برای مثال در برنامه گروه برق به تعمیر دیزل ژنراتوری اشاره شده بود که پیش نیاز آن دمونتاژ آن توسط گروه مکانیک بود ، درحالی که گروه مکانیک اعلام میکرد هنوز موعد کار بر روی دیزل ژنراتور مذکور مطابق برنامه اش را نرسیده است.
  3. برنامه ریزی ها بصورت تئوری بود و آنچه در عمل رخ می داد بسیار متفاوت از برنامه ریزی ها بود. گراف ها و گزارش‌ها به مرور سوری و غیر واقعی شدند.
  4. به دلیل حجم بالای فعالیت های تعمیراتی، کیفیت کار گروه های اجرایی پایین آمده بود و زمان به اندازه کافی برای انجام با دقت امور، وجود نداشت.
  5. به دلیل عدم انطباق فعالیتهایی که انجام می شد با آنچه در برنامه سوری بود به مرور و در عمل گروه های کاری بدون توجه به برنامه، خارج از چارت کنترل فعالیت هایشان انجام می‌دادند.
overhual baner 4

مقدمات و مراحل کلی برای برنامه ريزی و کنترل تعميرات اساسی (Overhaul)

  • در ابتدای امر بهتر است یک نرم افزار خاص جهت امر کنترل پروژه تعمیرات اساسی ( Overhaul ) انتخاب گردد.
  • در پروژه هایی با حجم فعالیت پایین و دوره زمانی کوتاه مدت، می توانید تمام امور پروژه را در محیطی مانند نرم افزار اکسل ( Excel ) طراحی و اجرا کنید.
  • برنامه ریزی بر اساس هر دستگاه  بوده، به این معنی که کلیه تعمیرات مورد نیاز یک دستگاه شامل (مکانیک ، برق ، الکترونیک و کنترل) شناسایی و برنامه ریزی شود.
  • طی جلساتی مشترک با حضور سرپرستان واحدهای تولید، تعمیرات و بازرسان فنی، اولویت بندی و زمانبندی فعالیت های تعمیرات اساسی ( Overhaul ) انجام می‌گردد.
  • گروه های کاری متخصص شناسایی و براساس گروه ها برنامه ریزی انجام گردد.
  • مواد و متریال مورد نیاز برآورد شده و پروسه خرید و تامین می بایست پیش از اجرای کار پیگیری گردد.
  • برنامه تعمیرات اساسی نباید درگیر جزئیات و از هدف اصلی دور شود.
  • برای هر فعالیت تعمیر و یا سرویس، در زمان تعمیرات اساسی دستورکار صادر گردد و پس از انجام به تایید بازرسی فنی و تولید به عنوان تحویل گیرنده کار برسد.
  • بر اساس ماهیت برنامه، حجم فعالیت و زمانبندی، در دوره زمانی مشخص، درصد پیشرفت فعالیت ثبت گردد و نمودارهای مقایسه ای پروژه کارشناسی و کنترل شود.
overhual baner 6

فوايد بهره گيری از بازرسی بر اساس وضعيت برنامه ريزی تعميرات اساسی (Ovehaul)

مدیریت تعمیرات اساسی شامل المان هایی از جمله تعیین زمان انجام تعمیرات اساسی (Overhaul)، تعیین فعالیت های پیش اورهال، تعیین فعالیت های تعمیرات اساسی (Overhaul)، برنامه ریزی دقیق و جزء به جزء، بودجه ریزی اصولی، مدیریت پیمانکاران و پیش بینی شرایط بحرانی است. مدیریت صحیح تعمیرات اساسی (Overhaul) منجر به افزایش قابلیت اطمینان و بهره وری، کاهش چشمگیر هزینه های انجام تعمیرات اساسی اورهال، کاهش حوادث ایمنی و محیط زیستی در سازمان می شود. در بسیاری از صنایع مادر، حتی صنایع بزرگ و بنام ، مدیریت تعمیرات اساسی بدون اینکه سازمان از آن اطلاعی داشته باشد، به شیوه نادرست و غیر کارآمدی انجام می شود و این امر نه تنها هزینه ها و زمان انجام اورهال را افزایش می دهد که منجر به حوادث ایمنی و محیط زیستی نیز می شود. از دیگرعواملی که در تعمیرات اساسی موجب دوباره کاری می‌شود، عدم مستند سازی های متناسب و هدفمند فعالیت ها، پیش از تعمیرات اساسی و همچنین استفاده از تجربه های بدست آمده از پروژه های قبلی است.

img12565421

این شرکت با اعزام کارشناسان مجرب به محل نصب دیزل ژنراتور و با استفاده از دانش فنی، تجربه و استانداردهای موجود، قابلیت تشخیص عیوب و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع آن ها را در کمترین زمان ممکن دارا است. همچنین تحلیل و بررسی سیستم های کنترلی موجود با استفاده تجهیزات تخصصی، جهت تشخیص عملکرد صحیح دیزل ژنراتور و پیشنهاد رفع عیوب احتمالی از دیگر خدمات دیزل مارت می باشد.

overhual baner 3

با استفاده از دستورالعمل شرکت های سازنده ، استانداردها و تکنیک های تعمیرات اساسی (Overhaul)، قطعات آسیب دیده ای که امکان استفاده مجدد از آن ها وجود دارند، بازسازی شده و در مواقعی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد، اقدام به حذف کامل قطعه و جایگزینی آن با قطعه جدید می شود.

گروه دیزل مارت در مواقع حساس مانند زمانی که دستگاه مورد نظر در اثر نقص فنی از فعالیت بازمانده است، اقدام به ارسال فوری و بدون وقفه کارشناسان فنی و مجرب خود می نماید. ارسال متخصصان مکانیک و برق به تمامی نقاط کشور جهت تشخیص عیب، ارائه راه کارهای فنی و مهندسی و تعمیرات دستگاه آسیب دیده در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم بوده و در صورت نیاز، برنامه ریزی و زمان بندی لازم جهت انجام تعمیرات اساسی (Overhual) تجهیز صورت می پذیرد. با تشکر از شما که شرکت دیزل مارت را انتخاب نموده اید، جهت ارتباط با واحد خدمات، با ما در تماس باشید.